مجله آنلاین / اخبار

اسفند ۱۶, ۱۳۹۹

ارج نهادن به منابع طبیعی در روز درختکاری

درخت یکی از زیباترین نعمت‌های آسمان‌ و زمین است و بخش مهمی از نیازهای انسان را برآورده می‌کند. در تقویم شمسی ، ۱۵ اسفند هر سال روز درختکاری و ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هر سال «هفته منابع طبیعی و آبخیزداری» است.

شرکت دارانامهر در راستای حفظ منابع طبیعی و مسئولیت اجتماعی خود ، استفاده از کاغذ را در مکاتبات اداری به حداقل رسانده و برنامه حذف آن را طی چند سال آینده در دستور کار خود قرار داده است. درهمین راستا اقدامات زیر را در جهت کاهش مصرف کاغذ را آغاز نموده است :

1- استفاده از اپلیکیشن های مدیریت پروژه


امروزه بسیاری از کارهایی را که سابقا روی کاغذ انجام می شد می توان با اپلیکیشن مناسب انجام داد. برای مثال Slack ابزاری عالی برای ارتباطات گروهی و به اشتراک گذاری فایل است. Evernote برای سازمان دهی و یادداشت برداری عالی است. Asana مدیریت پروژه و همکاری را آسان، منظم و الکترونیک میکند. Google docs نیاز به پرینت را برطرف میسازد.

2- آرشیو اطلاعات پروژه به صورت الکترونیک


یکی از بهترین روش ها برای صرفه جویی در مصرف کاغذ، استفاده از روش های الکترونیک برای بایگانی و ذخیره ی اطلاعات است. روش های الکترونیک نسبت به روش کاغذی بسیار ساده تر هستند، نیاز به فضای فیزیکی و کاغذ ندارند و بازیابی اطلاعات از آن ها ساده تر است.

3- استفاده از فکس آنلاین


یکی دیگر از راههای صرفه جویی در مصرف کاغذ استفاده از فکس آنلاین است. اپلیکیشن های فکس آنلاین به شما کمک میکند به صورت آنلاین فکس را ارسال و دریافت کنید و موارد ارسالی و دریافتی را برایتان بایگانی می کند. به این ترتیب نیازی به دستگاه فکس، کاغذ و جوهر نخواهد بود.

4- استفاده از ایمیل برای برقراری ارتباط به جای نامه نگاری


برای برقراری ارتباط برای اشخاص حقیقی و حقوقی مورد نظر خود از ایمیل استفاده کنید که روشی ساده، بدون نیاز به کاغذ و متداول است و تقریبا همه با آن آشنا هستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *